Informatieavond over het Israëlisch-Palestijns conflict

20 september, 2023 om 19.30 uur

Op 20 september 2023 organiseert de Protestantse Gemeente Surhuisterveen-Boelenslaan een informatieavond over bovengenoemd conflict. Wat houdt het conflict in, hoe is het ontstaan. Hoe zit het met de claims op het land. Er zijn toch ook christelijke Palestijnen, moeten we hen niet helpen. En niet te vergeten de Palestijnse vluchtelingen, hoe zit dat? Dit zijn enkele van de vele vragen die er leven onder christenen.

Je leest over de VN die vele resoluties tegen Israël aanneemt, meer dan tegen landen met een dictatuur, hoe zit dit dan, zij hebben toch wel de kennis in huis. Sommigen denken: het is een ver van bed gebeuren. Het zal toch niet opgelost worden. Wat gaat het mij aan. Anderen willen wel een mening hebben, maar hebben te weinig informatie.

Het is goed om als leden van de kerk hier meer informatie over te krijgen, want het gaat ons wel degelijk aan. Het gaat namelijk over Gods land en volk. Als sprekers hebben we uitgenodigd Ds. Kees Kant, predikant van de PKN en dhr. Andrew Tucker. Ds. Kant zal de Bijbelse betekenis van Israël bespreken en Andrew Tucker, als jurist Internationaal Recht, gaat iets vertellen over de geschiedenis van Israël de laatste 100 jaar en over de achtergrond van het conflict. Er wordt genoeg tijd ingeruimd voor vragen.

Datum en tijd: woensdagavond 20 september 19.30 uur
Locatie: de Lantearne, Jan Binneslaan 49, 9231 CA Surhuisterveen.
Vrije entree, collecte voor de onkosten.

Van harte welkom.

Namens de Kerkenraad,