ds. Hans de Jong (Live uitgezonden via Omrop Fryslân)

22 oktober, 2023 om 10.00 uur

Jouw roeping om daadwerkelijk stappen ze zetten
De onderwerpen ‘schouders eronder’ en ‘de volgende stap’ vormden in de afgelopen ontmoetingsdiensten het thema. In de gezamenlijke ontmoetingsdienst van zondag 22 oktober gaat dominee Hans de Jong nog iets verder in op deze thema’s door samen op de vraag in te gaan wat daarin jouw roeping is. Om 10.00 uur begint de dienst – die wordt uitgezonden door Omrop Fryslân – in De Flambou.
“Onze dagelijkse bekering is nodig om het in alles en altijd weer te verwachten van God”, zo blikt De Jong terug op de thema’s Schouders Eronder en De Volgende Stap. “Hij wil ons helpen Zijn spoor te volgen en roept een ieder van ons.” Dit kan een overduidelijke stem uit de hemel zijn, een weg via bijbelteksten, liederen en gesprekken maar ook door gedachten en verlangens om God te dienen, momenten van stilte etc.
Al deze mogelijkheden wil de predikant inde dienst van 22 oktober met zijn gasten bespreken. “Hoe roept God u, jou en mij?”, zo vraagt De Jong zich af in De Flambou in de dienst die wordt begeleid door zowel het kerkorgel als de huisband Connect. “Met de schouders er onder zetten we een volgende stap en in deze dienst gaan we daarin nog een stapje verder door het thema Jouw Roeping.”
“Aan de hand van een of meerdere lezingen uit de Bijbel proberen we het thema dichterbij te halen”, zo nodigt Hans de Jong zijn gasten. “Weet je geroepen om deze dienst samen te vieren.“ Voorafgaand aan de dienst is er vanaf half tien koffie en thee.

22-10-2023, De Flambou aanvang 10.00 uur
Ouderling van dienst: Henny Veenstra
1e collecte: ZWO
2e collecte: Exploitatie
Oppasdienst: Avalon Tiemersma, Naomi Mast en Hanna Nijdam
Joy4Kids:
Groep 1 t/m 5: Sjoukje en Rhianne
Groep 6 t/m 8: geen Joy4Kids
Koster: Oene Storm

Deze dienst wordt live uitgezonden via Omrop Fryslân.

Download Liturgie

22 oktober, 2023