Connexion, thema: Hoe gastvrij ben jij? – spreker Martin Dol

26 maart, 2023 om 10.00 uur

Onverwachte boodschap barmhartige samaritaan in Connexion-dienst

Een belangrijke waarde voor iedereen is gastvrijheid, of je nu christen bent of niet. In de Connexion ontmoetingsdienst van zondag 26 maart vraagt Martin Dol zich af wat de christelijke gastvrijheid zo uniek maakt. Hij noemt de gelijkenis van de barmhartige samaritaan als voorbeeld voor de cultuur in het koninkrijk van God, waar gastvrijheid een belangrijke rol speelt.

“Het verhaal van Jezus lijkt eenvoudig als het gaat om de boodschap”, zo stelt Dol. “Maar de overbekende gelijkenis heeft ons iets onverwachts en schokkends te vertellen.” Martin Dol woont in Drachten, is getrouwd en heeft drie kinderen. In het dagelijks leven werkt hij voor Stichting Royal Mission waar hij hoofd onderwijs is.

“Ik heb een passie voor Jezus en zijn Koninkrijk”, vertelt hij over zichzelf. “Ik vind het belangrijk om mensen te helpen om Jezus te volgen in het dagelijks leven.” In dat kader spreekt hij in diverse kerken in Nederland en heeft twee boeken geschreven om mensen te helpen een relatie met God te ontwikkelen en Gods roeping op hun leven te ontdekken.

De ontmoetingsdienst heeft als thema ‘Hoe gastvrij ben jij?’ en begint om 10:00 uur in zalencentrum De Lantearne.

26-3-2023, De Lantearne aanvang 10.00 uur
Lector: nvt