Connexion – Spreker Peter Poort

2 oktober, 2022 om 10.00 uur

Peter Poort onderzoekt hashtag #durftevragen in Connexion

De hashtag #durftevragen kan soms erg handig zijn bij een zoektocht op internet. Je hebt wat nodig en het kan zijn dat er iemand is die jou verder kan helpen. Als je het even niet meer weet gebruik je #durftevragen of #dtv om je hulpvraag aan de buitenwereld bekend te maken. Hoe is het gesteld met onze hulpvraag aan God?

In de Connexion ontmoetingsdienst van zondag 2 oktober vraagt Peter Poort zich af of we God alles durven te vragen of dat we alles zelf wel proberen op te lossen. “Ik vraag me weleens af wat je allemaal aan God mag vragen”, wil Peter Poort weleens weten. “En mogen we dan ook altijd een antwoord verwachten?”

Peter Poort is jeugdwerker van de christelijk gereformeerde kerk in Groningen. “Sinds mijn tienerjaren zit ik in het jeugdwerk en ben nooit meer weggegaan”, blikt de 41-jarige spreker terug. Samen met zijn vrouw en drie kinderen woont hij in Drachten. Hij houdt er niet alleen van om een vuurtje te stoken in de tuin, ook vindt hij het belangrijk om de gemeente in vuur en vlam te houden.

Samen gaan we dieper in op het onderwerp #durftevragen. De dienst in De Lantearne begint – net als de bijeenkomst in De Flambou met voorganger ds. K. Meijer van Stadskanaal – om 10.00 uur. Vanaf half tien is er koffie en thee in de hal van de kerk.

2-10-2022, aanvang 10.00 uur De Lantearne
Ouderling van dienst: Rineke Schriemer