Kickbokser Robbie Hageman vertelt levensverhaal in Connexion ontmoetingsdienst. (Liturgie)

4 september, 2022 om 10.00 uur

Robbie Hageman komt op zondag 4 september naar Surhuisterveen om te spreken over ‘Het echte leven’. De meervoudig wereldkampioen kickboksen heeft een kwaadaardige tumor in zijn achterhoofd, maar maakt zich geen zorgen om zijn toekomst. “Ik vertel mijn levensverhaal waarin tegenslagen genoeg zijn”, blikt de sporter vooruit op de Connexion ontmoetingsdienst in De Lantearne. “Alleen ik pak ze niet op als tegenslagen.”

Hageman belandde onterecht in de cel en komt daar tot geloof. Dit geloof in God steekt hij niet onder stoelen of banken. De kickbokser gaat kerken af om te preken. “Al deze dingen hebben me gemaakt tot wat ik nu ben. Een familiemens dat God op één zet. Met principes, normen en waarden. Respect voor ouderen en zwakkeren. Ik ben altijd positief. Alles gebeurt met een reden. Het zal zo moeten zijn.”

Robbie Hageman is getrouwd en heeft drie kinderen: Inoah, Boaz en Jeüs. Hij is tweevoudig wereldkampioen Thai/kickboksen, tweevoudig Europese en Nederlands kampioen en sportman van het jaar 2017 in Eindhoven. Hageman was deelnemer aan tweede seizoen van het programma Kamp van Koningsbrugge. Maar bovenal is hij een dankbare volger van onze redder Jezus Christus.

“Wat als je nu niet geneest?”, zo luidt de vraag die hem door heel veel mensen wordt gesteld vanwege het tumor dat hij nog steeds heeft in z’n hoofd. Het antwoord dat hij geeft is de getuigenis die hij op zondag 4 september in de Connexion-dienst met zijn gasten deelt. “Genezen doen we allemaal, is het niet hier dan in het echte leven.”

4-9-2022, aanvang 10.00 uur De Lantearne
Ouderling van dienst: