Connexion – spreker Wilhelm Cnossen, Drachten

2e collecte: Exploitatie
Koster: Wietze de Boer

Samen met Wilhelm Cnossen aanbidden in ontmoetingsdienst

Aanbidding, dat is het onderwerp van de Connexion ontmoetingsdienst op zondag 22 januari. “Wie aanbid jij?”, is de vraag die spreker Wilhelm Cnossen zijn publiek in De Lantearne voorlegt. Maar ook wil hij er over nadenken wat aanbidden eigenlijk is. Moet dat? Wat heb je daar eigenlijk aan? En hoe doe je dat dan? De afgelopen tijd hebben we weer veel aanbidding gezien, stelt de spreker uit Drachten. “Tijdens het Wereld Kampioen voetbal in Qatar aanbaden supporters hun idolen en favoriete teams. Ook op het veld waren er spelers die aanbaden. Sommigen Allah, anderen God en weer anderen aanbaden andere goden.” Als je over aanbidden nadenkt in de kerk, als christen, denk je vast aan God. Wilhelm Cnossen wel in elk geval. “Maar heb je je wel eens afgevraagd wat dat nou eigenlijk betekent? Over dit onderwerp wil ik samen eens gaan nadenken”, nodigt hij zijn publiek uit.

Wilhelm Cnossen is getrouwd met Anita, vader, en sportfanaat. Maar bovenal is hij vol passie voor Jezus. Sinds 2004 werkt het echtpaar Cnossen als zendeling voor Athletes in Action. ”Onze missie is om in en door sport Jezus bekend te maken zodat steeds meer mensen Jezus leren kennen en Hem gaan volgen.”

De ontmoetingsdiensten in De Lantearne en in De Flambou – met voorganger ds. Hans de Jong  – beginnen om 10.00 uur. Vanaf half tien is er koffie en thee in de hal van de kerk.

22 januari, 2023

De Lantearne