Gezamenlijke Ontmoetingsdienst. Thema: vertrouw maar op mij. Muziek: Ineke en Jeroen – ds. Hans de Jong (Liturgie)

3 maart om 10.00 uur

Download Liturgie

In de gezamenlijke ontmoetingsdienst van zondag 3 maart om 10.00 uur gaat ds. Hans de Jong voor in De Flambou. Het thema is ‘Vertrouw maar op mij’ en Ineke van Petegem en Jeroen Smit uit Hardegarijp zorgen voor de muzikale begeleiding.

In deze wereld lijkt het wantrouwen de boventoon te voeren. De polarisatie lijkt ook de bodem van het vertrouwen weg te slaan. “In de dienst van zondag gaat het over de stormachtige gebeurtenissen in dit leven”, blikt de predikant vooruit. “We kunnen ontdekken dat je er altijd op vertrouwen dat Jezus er voor je is.”

Ineke en Jeroen

Wat tijdens de lockdown in 2020 begon met een paar gezellige avonden muziek maken, groeide uit naar regelmatig covers te plaatsen op YouTube. Muziek is om te delen en verbindt. Zo ontstond het idee om daar in deze ‘coronatijd’ mee te beginnen.

Zowel Ineke van Petegem als Jeroen Smit heeft een jong gezin met vier kinderen, ze wonen beide in Hardegarijp. “We zingen en spelen al jaren in de band van onze kerk”, blikken ze terug. “De één in Zwaagwesteinde en de ander in Leeuwarden. Door steeds vaker een christelijk lied te delen, kwam de vraag vanuit verschillende kerken om daar muzikaal de dienst te begeleiden. Vol enthousiasme zijn we hier samen aan begonnen en we genieten hier enorm van. Vaak alleen met piano en zang, maar ook met een kleine band, vinden we het fantastisch om door de muziek heen Jezus bekend te maken.”

Het duo Ineke en Jeroen ziet er dan ook naar uit om op zondag 3 maart in Surhuisterveen te mogen spelen. Tijdens de dienst is er kinderoppas en kinderdienst voor de kinderen van de basisschool. De koffie staat klaar om 9.30 uur.

3-3-2024, De Flambou aanvang 10.00 uur
Lector: Harm van der Bij