Week van gebed voor eenheid 2022: Licht in het duister!

21 januari, 2022 om 19.00 uur

Tijdens de Week van gebed voor eenheid van christenen 2022 staan we stil bij de ster van Betlehem. Een licht dat schijnt in het duister en de weg wijst naar Jezus. Daarin ligt een oproep voor ons als christenen. De centrale Bijbeltekst komt uit Matteüs 2 vers 2: ‘Wij hebben zijn ster zien opgaan en zijn gekomen om Hem te aanbidden.’ Volgens Matteüs 2 vers 1 tot 12 is de verschijning van de ster een langverwacht teken van hoop. Deze brengt de magiërs uit het Oosten, ook wel bekend als wijzen of koningen, naar de plaats waar de Redder wordt geopenbaard. De ster is een geschenk, een teken van Gods liefdevolle aanwezigheid voor alle mensen. De stralen leiden de wijzen, en met hen alle mensen, naar het grotere licht: Jezus. Als het licht van de wereld is Hij in onze duisternis gekomen. Dit deed Hij om voor ons de weg naar de Vader te verlichten, zodat wij zijn liefde zouden kennen en door Hem eeuwig zouden leven.

Bidden u en jij mee deze week?
Door mee te bidden sluiten u en jij zich aan bij miljoenen christenen die wereldwijd samen komen om te bidden. Dit jaar gaat dit vanwege de maatregelen een beetje anders dan anders. Elke avond zal er door Surhuisterveen heen een gebedswandeling zijn. Startpunt is steeds één van de kerken. Daar maken we tweetallen en ontvang je een outline met een korte meditatie, punten van gebed en een route. Liever thuis meebidden? Dat kan ook. U kunt zelf twee mensen uitnodigen of in uw gezin meebidden. Op de website van de kerk die aan de beurt is, is ook de outline voor de avond beschikbaar. Of download het gebedsboekje op: www.weekvangebed.nl/meebidden/gebedsboekje

Startpunt van de gebedswandelingen van de week van Gebed:

• Vrijdag 21 januari om 19.00 uur bij de Regenboog

Meer info? Vraag het aan Anne-Willem Hoekstra.

21 januari, 2022
Agenda Categorieën: