Welkomdienst – Spreker: Arie de Rover en muziek van Marcel & Lydia Zimmer (Liturgie)

13 maart, 2022 om 10.00 uur

We zien jullie graag allemaal bij de Welkom Dienst in maart! Er is koffie, thee en ranja vanaf 09.30 uur en de dienst begint om 10.00 uur. Spreker is Arie de Rover en de muziek wordt verzorgd door Marcel & Lydia Zimmer.

Thema: ‘Onverdeeld Open’

De burgers waren het zat. Zelden is een petitie op korte termijn zo vaak ondertekend. Weg met de ongelijkheid en de oneerlijkheid die het coronatoegangsbewijs veroorzaakt. Iedereen evenveel kansen en mogelijkheden. Daar word je toch warm van? Of zou het toch vooral weerstand zijn tegen de eigen vrijheidsbeperkingen? Gaan we met elkaar ook zo de barricaden op als het gaat om de financiële ongelijkheid? Stel dat we dat zouden nastreven, hoe zou dat er dan uitzien? Onverdeeld Open op alle terreinen van het leven. Is dat mogelijk?

Download Liturgie

Arie de Rover

Arie de Rover (1961) begint zijn loopbaan als medisch analist bij ziekenhuislaboratoria.
Na een aantal jaar maakt hij de overstap naar het bedrijfsleven, waar hij ruim tien jaar werkt als verkoper van medische laboratoriumapparatuur.
Als hij zevenendertig jaar is, kiest hij radicaal voor een carrièreswitch. Hij begint als trainer/coach voor het bedrijfsleven en richt zich vooral op mentaliteitstrainingen en persoonlijkheidsontwikkeling. Hij is opgegroeid in de kerk (Gereformeerd vrijgemaakt), maar ontdekt op drieëndertigjarige leeftijd, onder een preek van Tim Keller, pas werkelijk wat de betekenis van genade is. Het verandert zijn leven diepgaand. Tegenwoordig biedt hij hulp aan mensen die door het leven zwaar geslagen worden. Daarnaast is hij een veelgevraagd spreker in kerken en op conferenties. Zijn diepste verlangen is om een ‘beweging van genade’ op gang te brengen in Nederland. Arie is getrouwd met Joke. Samen kregen ze vijf kinderen en inmiddels zeven kleinkinderen.

Marcel & Lydia Zimmer

Marcel en Lydia zijn getrouwd, wonen in Ermelo en hebben 3 volwassen kinderen. Marcel is afgestudeerd aan het Conservatorium als drummer en Lydia heeft destijds de Pabo afgerond als leerkracht. Ze zijn ondertussen al ruim 15 jaar samen fulltime met muziek bezig. In deze periode hebben ze 13 cd’s uitgebracht met eigen, Nederlandstalige liederen voor zowel volwassenen als kinderen. Deze liederen worden regelmatig gebruikt in kerken en op scholen. Ze verzorgen in het hele land optredens en concerten voor zowel volwassenen als kinderen waarbij er veel gezongen wordt, afgewisseld met een verhaal, sketch of  illustratie. Ook zijn ze zo nu en dan te zien op de televisie bij Nederland Zingt van de EO. Wil je nog wat meer over ze lezen kijk dan op www.marcelenlydia.nl voor meer informatie. Tijdens de Welkom Dienst worden Marcel & Lydia op de piano begeleid door Tijmen Worrell.

Welkom Diensten zijn laagdrempelige en inspirerende themadiensten voor alle generaties, met bijzondere sprekers en live muziek. Het zijn diensten die ook bedoeld zijn om mensen mee te nemen die misschien anders niet in onze kerk komen!

Je hoeft je niet aan te melden en we hopen jullie allemaal te ontmoeten, het wordt vast weer een inspirerende dienst. Er is kinderdienst voor groep 1 t/m 5 en oppas voor kids tot 4 jaar. Meer info vind je op www.welkomdiensten.nl.

13-3-2022, aanvang 10.00 uur De Flambou
Ouderling van dienst: Thelena Hiemstra