Startzondag seizoen kerkenwerk  – ds. Van de Bunt, Biddinghuizen

Download: Liturgie

Collecte: 50% diaconie en 50% kerk
Koster: Oebele Visser

Wij zijn heel blij om te melden dat de startzondag dit jaar kan doorgaan! De huidige versoepelingen in de corona-maatregelen maken weer meer mogelijk. De opzet van de vorige startzondagen was een groot succes, dus het concept van deze dag zal ongeveer weer hetzelfde zijn. Hierbij wordt speciaal aandacht geschonken aan het thema ‘duurzaamheid’.

De dag ziet er als volgt uit. We starten om 9.30 uur met een gezamenlijke dienst. Na de dienst zullen we buiten in tenten (door de corona-maatregelen) koffiedrinken met heerlijke zelfgemaakte taart, mogelijk gemaakt door meerdere gemeenteleden.

Rond 11.00 uur starten de verschillende activiteiten. De meeste activiteiten zijn geschikt voor alle leeftijden. Onder andere de volgende activiteiten staan op de planning:

• QR-code tocht op de fiets
  • Beleef-wandeltocht
  • Beppe’s lapjes haken
  • Kaarten maken (voor de gemeenteleden die deze dag niet kunnen meebeleven)
  • Workshop geurverfrisser maken
  • Spijkerslaan
  • Inspiratietafel ‘duurzame wereld en zero waste’

Het overzicht van de definitieve activiteiten en in welke ruimte deze plaats zullen vinden wordt op de startzondag zelf bekend gemaakt.

Foodplein
Dit jaar komt er op het versierde terrein achter bij de Kroanseal weer een Foodplein. Er zijn verschillende stands aanwezig waarbij eten gehaald kan worden. Er is voldoende keuze en dus voor ieder wat wils. Er zullen voldoende zitjes aanwezig zijn waar u gezellig kunt gaan zitten. Het Foodplein zal starten rond 12.30 uur, er zal geen gezamenlijk start-moment zijn. Tijdens de kerkdienst zullen we een zegen vragen over ons eten. U kunt dus starten met eten wanneer u er trek in heeft. Na het eten kan iedereen zijn weegs weer gaan, hulp bij het opruimen daarna is welkom!

Giftenpot
Het budget is beperkt, waardoor een vrijwillige bijdrage aan deze dag van harte welkom is. Ook dit jaar staat de hiervoor wel bekende giftenpot klaar in de Kroanseal of bij het Foodplein.

Wij hopen natuurlijk van harte dat u komt, zodat we elkaar eindelijk weer kunnen ontmoeten en dat we een prachtige start mogen hebben van een nieuw kerkelijk seizoen.

19 september, 2021

De Flambou