Financiële gaten dichten met haakwerk (Opbrengst)

We willen jullie allemaal hartelijk bedanken voor het kopen van de kerststalpoppetjes en kerststallen. En we willen Freerk de Vries ook bedanken voor het maken van de prachtige stallen. De afgelopen zondagen zaten wij met ons project in de hal van de kerk. We hebben vele complimenten mogen ontvangen. We hebben er heel veel mogen maken. De opbrengst is dan ook boven onze verwachting. We hebben met ons project € 947,94 mogen ophalen. Dit bedrag gaan we doneren aan de kerk. Groeten van Aafke en Elizabeth

Wereldwijd moet bezuinigd worden, moet er geld op de plank komen om de onkosten te betalen. Ook de kerk heeft geld nodig en daarom ging Elizabeth van Houten denken hoe ze hieraan bij zou kunnen dragen. In het kader van ‘alle kleine beetjes helpen’ is ze samen met Aafke Herder wekelijks voor de kerk aan het werk met haken.

“Het is altijd goed om de handen te vouwen en te bidden”, introduceert Elizabeth hun actie. “Daarnaast kunnen we ook in actie komen!” Elizabeth en Aafke haken kleertjes voor poppetjes in kerststalletjes en dragen de opbrengst af aan de kerkrentmeesters. “Een setje voor Jozef, Maria, het kindje Jezus in de kribbe en een engeltje heb je al voor tien euro”, zo schetst Elizabeth de aanbieding.

Ze weten dat het maar om kleine bedragen gaat die naar de kerk gaan en willen andere kerkleden ook aansporen om actie te ondernemen. “Zo is er ook al een iemand gevonden die de stalletjes maakt.” Wie mee wil haken, mag Elizabeth en Aafke gezellig komen helpen. “Maar je kunt ook gewoon zelf aan de slag gaan, het patroon is uitgeschreven.”

Vanaf 27 november staan de haakdames met bestellijst en een stand in de hal van de kerk. Bestellen is ook mogelijk via Elizabeth, e.hoekstra@dvhcomputers.nl , 06-315 28 682 of Aafke, 06-209 89 455