Folkert Faber ‘kleurt’ hal kerk

De hal van De Flambou is de afgelopen maanden tegelijk met de entree en de toegang tot de kerkzaal geheel vernieuwd. Eén van de meest opvallende veranderingen is de prachtige muurschildering op de wand tegenover de kerkzaal. Gemeentelid Folkert Faber heeft daar een kleurrijke duif op geschilderd naar een voorbeeld van de bekende schilder Jan Kooistra, die onlangs is overleden. “We hebben overlegd met de familie en mochten het model als uitgangspunt voor ons schilderij gebruiken”, vertelt Faber. In de duif heeft hij de kleuren verwerkt die ook terugkomen in De Flambou en De Lantearne. De reacties zijn positief. “Sommigen zien hierin de symboliek met een vredesduif. Voor mij is dit de duif die verwijst naar de ark van Noach. “De duif, die na de zondvloed het teken van nieuw leven en een nieuwe toekomst gaf.”

Foto: André Postma