Voor jou

Kerkdiensten

Erediensten

De wekelijkse kerkdiensten van de gemeente worden gehouden in De Flambou aan de Groningerstraat 40 en incidenteel in de Doarpstsjerke aan de Gedempte Vaart 8-10. De diensten zijn ook te volgen via kerkdienstgemist.nl. Na de dienst is er de mogelijkheid tot gezamenlijk koffie en thee drinken.

Iedere zondagmorgen is er voor de kinderen tot 4 jaar kinderoppas.

Eveneens iedere zondag is er tijdens de ochtenddienst Joy4Kids voor alle kinderen van de basisschool. Ze hebben een dienst in een eigen ruimte en op hun eigen niveau. Ook in de vakanties is er You4Kids. Daarnaast zijn er regelmatig Joy4Kids Special.

Meer over KinderoppasMeer over Joy4Kids

Ontmoetingszondagen

Ontmoeting met elkaar en God. Dit is de intentie van twee diensten van de PKN Surhuisterveen-Boelenslaan die gelijktijdig plaatsvinden onder hetzelfde dak. In De Flambou wordt een “traditionele” ontmoetingszondag Eredienst gevierd met onder meer een orgel en een dominee. Een zaal verderop in De Lantearne is een ontmoetingszondag Connexion* samenkomst met een meer eigentijds karakter. De ontmoetingszondagen Connexion zijn ingericht met gepassioneerde sprekers, frisse muziek, nieuwe woorden en een inspirerende boodschap. Er heerst een informele sfeer waar jij jezelf kunt zijn.

Voorafgaand aan de diensten is er koffie, thee en limonade voor iedereen en kunnen de bezoekers elkaar ontmoeten. Een verbindingsteam probeert door diverse activiteiten de connectie tussen de verschillende kerkgasten te bevorderen. De diensten – waarin zo mogelijk hetzelfde thema aan de orde komt – beginnen om 10.00 uur. Ontvangst is vanaf 9.30 uur.

Na de diensten is er koffie, thee en limonade en kun je napraten met andere gemeenteleden. Het verbindingsteam organiseert leuke activiteiten om elkaar beter te leren kennen. Beter dan dit kun jij je zondagmorgen niet beginnen.

*Connexion staat voor de (nieuwe) verbinding(en) met elkaar en met God. Wij geloven dat de bijbel spreekt over twee soorten verbindingen. De verbinding tussen mens en God en de verbinding tussen mensen onderling. Het kruis symboliseert dat. De verticale arm staat voor de relatie tussen God en mens en de horizontale arm staat voor de verbinding tussen mensen. Om het kruis te vormen moet je de twee armen samenbrengen. Daar centreren de ontmoetingsdiensten zich op. We schrijven het met een X omdat we hiermee symbolisch de verbinding met Jezus schrijven. Dat zie je in het logo mooi terug.

Gezamenlijke Ontmoetingsdiensten

Laagdrempelig, live muziek en zang, inspirerende sprekers, óók voor jou! Voel je thuis, voel je welkom!

Ben jij wel eens bij een kerkdienst geweest? Wellicht nooit, of misschien is het al heel lang geleden. Ben je wel eens nieuwsgierig of er méér is…? Wij organiseren 8x per jaar heel laagdrempelige Gezamenlijke Ontmoetingsdienst waarin je kunt proeven van de liefde van God, ook voor jou! Wij nodigen je van harte uit om eens naar een Gezamenlijke Ontmoetingsdienst te komen, het zijn diensten met prachtige live muziek, een inspirerende spreker en een welkomstteam dat er voor jou is, als dat nodig is.

De dienst start om 10.00 uur maar je bent al van harte welkom vanaf 9.30 uur voor een kopje koffie of thee. We zouden het bijzonder gaaf vinden je te zien en te ontmoeten.

Heilig Avondmaal

Bij deelname aan het avondmaal worden alle leden van de gemeente, tevens alle gasten, die met de betekenis van het avondmaal instemmen, toegelaten. Er wordt zowel wijn als druivensap uitgedeeld.

Doop

De doop kan worden aangevraagd door alle leden van de gemeente, waarbij in het geval van de kinderdoop één van de doopouders tenminste dooplid dient te zijn. De toelating tot de doop krijgt met name vorm in een gesprek met de doopouders of dopelingen, waarin de betekenis van de doop en het verlangen van de doopouders- en uiteraard in voorkomende gevallen ook dat van de dopelingen- aan de orde komt. In de doopdienst bestaat de mogelijkheid dat ouders die dat nog niet hebben gedaan, belijdenis afleggen van hun geloof. Ook het ‘opdragen van kinderen’ kan door leden van onze gemeente worden aangevraagd waarvan een van de ouders tenminste dooplid van onze gemeente moet zijn. Het ‘opdragen van kinderen’ gebeurt in tegenstelling tot in een doopdienst, niet in een speciale dienst.

Diensten in ’t Suyderhuys

In het zorgcentrum ’t Suyderhuys wordt één keer in de twee weken, op vrijdagmiddag, een dienst gehouden. Ook wordt er vijf maal per jaar het avondmaal gevierd. Voorgangers uit de kerken in ons dorp (en omstreken) doen hier aan mee.

Tienerdienst

Voor de scholieren van de middelbare scholen is er vier keer per jaar een tienerdienst-event. Deze diensten sluiten aan bij waar ze in de clubgroepen mee bezig zijn.

Meer Tienerdienst

Messy Church Surhuisterveen

Messy Church wil jong en oud door middel van sport, spel, muziek, creativiteit en gezamenlijk eten meer dan het *alledaagse* laten beleven. Messy Church is interkerkelijk.

Meer informatie en evenementen is te vinden op de facebookpagina van Messy church Surhuisterveen.

Facebookpagina Messy Church Surhuisterveen