Vrijwilligers gezocht

In elke gemeente is het belangrijk dat er een mooi team van ambtsdragers en contactpersonen is. Een team van mensen die samen ogen en oren zijn, om te zien en te horen wat er leeft en nodig is in de gemeente. Het is niet meer zoals vroeger een loodzware taak van vele avonden officiële huisbezoeken afleggen met Bijbellezing en gebed. In die zin valt het mee, maar natuurlijk kost het wel tijd en energie.

‘Er moet een zaadje worden geplant voor de toekomst’.

Die zin zegt eigenlijk alles! We willen graag een actieve christelijke gemeente blijven. Daarvoor is het nodig dat er zaadjes worden geplant en dat de planten ook water krijgen, zodat ze samen een mooie tuin kunnen vormen onder Gods hemel en met Gods zegen. We willen u en jou dan ook van harte uitnodigen om daarbij te helpen. Ook wanneer u of jij nog niet direct zover bent, maar het wel wilt overwegen: neem vooral contact op met iemand van het pastorale team, of met voorzitter of scriba van de kerkenraad voor een oriënterend gesprek. Wie hebben we nodig?

• Contactpersonen die een aantal bezoekjes afleggen bij gemeenteleden die daar behoefte aan hebben.
  • Diakenen die in een team mee willen helpen in diaconale hulp en eventueel zondags in de kerk willen collecteren, mee willen helpen aan ouderenochtenden en het rondbrengen van attenties.
  • Ouderlingen die in een team overleggen over de zaken in hun wijk en die overleg hebben met contactpersonen over de bezoekjes in de wijk en voorkomende zaken.
  • Gemeenteleden die af en toe hand- en span diensten willen verrichten in en rondom de kerkgebouwen.
  • Een gastvrouw/heer die bij de infobalie wil staan om vragen van gasten en gemeenteleden te noteren en eventueel door te verwijzen.