1e Kerstdag Gezinsdienst – Anne-Willem Hoekstra (Liturgie)

25 december, 2021 om 10.00 uur

Laden Agenda items

De Flambou
Collecte: ZWO en kerk
Koster: Oene Storm

‘Geen plek!’
Wat zouden wij doen als er op kerstavond door een onbekende wordt aangebeld met de vraag of we een plekje voor de nacht hebben?  Wat kunnen we nu voor iemand betekenen? In deze dienst zal de kerstfilm die eerder deze maand is opgenomen worden getoond en zingen we samen met de jongerenband prachtige kerstliederen.

Download Liturgie

ZWO Collecte van december

“Noodhulp en werken aan vrede in Nigeria”

Ruim 2 miljoen Nigeriaanse christenen en moslims zijn voor het geweld op de vlucht in eigen land. In officiële vluchtelingenkampen van de UNHCR is slechts plaats voor 500.000 mensen. De meeste vluchtelingen wonen daarom in dorpen van mensen, die zelf moeilijk rond kunnen komen. Er is een enorm tekort aan voedsel, water en hygiëne. Via Nigeriaanse kerken en organisaties biedt Kerk in Actie voedselhulp, water en sanitair en hulp voor 1200 volwassenen en 600 kinderen om trauma’s te verwerken. Christenen en moslims verbeteren hun situatie samen. Ze zijn geen vijanden van elkaar, maar bondgenoten in de strijd tegen armoede en terrorisme.
Wilt u dit werk steunen? Maak dan een bijdrage over op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. veiligheid Nigeria of doneer online. De helft is bestemd voor noodhulp, de andere helft voor structurele vredesopbouw en traumahulp. Hartelijk dank!
Projectnummer: Z 004624

Deel agenda item: