Gezamenlijke Ontmoetingsdienst – ds. Hans de Jong met ELINE & band

25 augustus om 10.00 uur

Op zondag 25 augustus komt de bekende zangeres ELINE de muziek verzorgen in een gezamenlijke ontmoetingsdienst!

De meeste mensen zullen zangeres Eline kennen van het nummer ‘Jezus Overwinnaar’, dat in verschillende varianten miljoenen keren werd gestreamd. Maar inmiddels zijn ook ‘Door en door goed’, ‘Abba’ en ‘Wees Verhoogd’ nummers die vaak in kerken worden gezongen of door mensen worden beluisterd via Spotify of Youtube. Eline is niet meer weg te denken uit de Christelijke muziekindustrie. In september 2023 is haar nieuwste album ‘Levenswoorden’ uit gekomen met daarop acht nieuwe nummers die ze zelf heeft geschreven.

Zingen is twee keer bidden
Eline groeide op in Steenwijk en zat al vanaf kleins af aan in de kerk. Ze maakte op haar zestiende een bewuste keuze voor Jezus. Wat ze zo mooi vindt aan zingen is dat het eigenlijk als twee keer bidden is. “Als ik iets hoor over God of zeg tegen Hem, kan het me raken. Maar als ik datzelfde uitzing, dringt het ineens veel makkelijker door tot mijn hart. God aanbidden met liederen helpt me om Zijn waarheid van mijn hoofd naar mijn hart te laten zakken.” In een nieuw lied dat dit najaar uitkomt, zingt ze dit ook als gebed: ‘Kom en laat Uw waarheid dalen naar mijn hart’.

Nadat haar lied ‘Jezus Overwinnaar’ een flinke vlucht nam, voelde Eline zich aangemoedigd om meer te schrijven en om haar nummers uit te brengen. Wat volgde was haar eerste EP ‘Abba’ met daarop vijf nummers. De liederen zijn ontzettend goed ontvangen en in plaats van trots is de zangeres vooral dankbaar: “Het maakt me zo ontzettend nederig en mijn ontzag voor God des te groter. Ik sta erbij en kijk naar wat God door mijn liederen heen doet.”

Na de succesvolle EP volgde in 2021 het eerste album van Eline, namelijk ‘Terug naar Eden’. Het geld daarvoor werd met een crowdfundingsactie bij elkaar gehaald. Binnen drie dagen was het streefbedrag al binnen en konden de veertien liederen worden opgenomen. Ook dit album landde goed bij de mensen en inmiddels worden deze songs ook veelvoudig geluisterd en gezongen.

Een nieuw album met acht nummers
Het nieuwe album van Eline heet ‘Levenswoorden’. Het bestaat uit acht eerlijke liederen. Met deze nummers laat de zangeres een andere kant van haar schrijfkunsten zien. Bijvoorbeeld het nummer ‘Je mag ook verliezen’. De boodschap daarvan is dat we vaak sterk en krachtig willen zijn, maar dat we soms ook mogen erkennen dat een doorbraak er niet is gekomen en dat het soms oké is om te ‘verliezen’. Volgens de liedschrijfster is het dan soms een kwestie van leren leven met de leegte en kun je Jezus juist in die leegte uitnodigen.

Levenswoorden wordt gevuld met een mix van rauwe, verhalende geloofsnummers en hoopvolle aanbiddingsliederen. Eline hoopt dat de muziek mensen helpt die door pijnlijke situaties gaan of zijn gegaan en dat het album hen de woorden geeft die op zulke momenten soms zo moeilijk te vinden zijn.

De dienst op zondag 25 augustus begint om 10.00 uur en voorganger is Hans de Jong. We verwelkomen je vanaf 09.30 uur met koffie, thee of ranja. Welkom bij deze bijzondere dienst!

25-8-2024, De Flambou aanvang 10.00 uur
1e collecte: Diaconie, Messychurch