Welkom Dienst met Nelinda Troost en muziek van Gerald & Nelinda Troost (Liturgie)

14 november, 2021 om 10.00 uur

Download Liturgie

Op zondag 14 november is alweer de laatste Welkom Dienst van 2021. De laatste in oktober was een dienst die indruk heeft gemaakt en ook dit belooft een mooie dienst te worden! Vanaf 09.30 uur staan we klaar om jou te ontmoeten met koffie, thee en ranja! De dienst begint om 10.00 uur.

Spreker is Nelinda Troost en de muziek wordt verzorgd door Gerald & Nelinda Troost.

Welkom Diensten zijn laagdrempelige en inspirerende themadiensten voor alle generaties, met bijzondere sprekers en live muziek. Het zijn diensten die ook bedoeld zijn om mensen mee te nemen die misschien anders niet in onze kerk komen!

Thema: ‘What’s in a name’
Je naam is ongeveer het allerbelangrijkste wat je bij de start van je leven meekrijgt. Je naam is gelinkt aan je identiteit. In de Bijbel hebben namen vaak betekenis. God heeft iets met namen en God heeft iets met jou! ‘What’s in a name?’

Gerald Troost
“Of ik nu een lied schrijf, een coaching gesprek voer of een reis maak, mijn missie is altijd dezelfde: mijn achternaam eer aan doen. Mensen aanmoedigen, naast mensen staan, gelovigen troosten te midden van verwarring, vertwijfeling en verdriet. Ik doe niets liever dan mensen wijzen op de schoonheid van het evangelie en ik besef dat mijn muziek en mijn activiteiten krachtiger worden als ik Jezus centraal stel in alles.”

In het jaar 2000 kwam zijn eerste cd op de markt ‘Met andere ogen’. De cd bevatte nummers als ‘Toevallig niet’, ‘Steeds dichterbij jou’ en ‘Thuis’ en was een schot in de roos. Na het succes van ‘Met andere ogen’ bleek Gerald geen ééndagsvlieg en volgden er verschillende cd’s en boeken. Eén van zijn laatste uitgaves is ‘Tussen hemel en aarde’, met songs over de zichtbare en onzichtbare wereld. Naast artiest is Gerald betrokken bij verschillende hulporganisaties, zoals Compassion en Kerk in actie en geeft hij door heel het land en in verschillende settings spreekbeurten. Dagelijks ontvangt Gerald ontroerende mailtjes van mensen die geraakt zijn door een optreden, een cd of spreekbeurt.

Gerald (6 maart 1978) is geboren in het Overijsselse Hasselt, maar verhuisde op 1-jarige leeftijd naar Veenendaal. Toen Gerald 4 jaar oud was kreeg hij van zijn vader voor het eerst muziekles en tegen de tijd dat hij 7 jaar was, speelde hij klassieke pianomuziek. Op zijn 14e richtte de jonge zanger zijn eerste bandje op en schreef hij zijn eerste liedjes. Als vijftienjarige werd hij verliefd op Nelinda Koudijs. Al bij één van de eerste dates beloofde Gerald met haar te trouwen, waarmee ze eerst nogal werd overrompeld, maar wat later wel werkelijkheid werd.

Nelinda Troost
Als klein meisje groeit Nelinda op in een muzikale en gelovige familie. Beide elementen zijn niet weg te denken uit haar leven. Op 16-jarige leeftijd krijgt ze verkering met Gerald Troost, wat een goede match blijkt te zijn. Ze trouwen in 2000 en krijgen samen 3 kinderen. Al van het begin is Nelinda betrokken bij de muzikale carrière van Gerald en zingt ze regelmatig mee met concerten. Daarnaast ontwikkelt ze zich als worshipleader, o.a. bij de Sing-in Veenendaal en Mozaiek0318. In 2018 begint ze met spreken in diensten en geeft ze workshops over het leiden van aanbidding. Ze volgt een Theologische opleiding aan het Evangelisch College en per september 2020 is ze voorganger van Mozaiek0318.

Dat Nelinda ook hart heeft voor huwelijken blijkt uit het feit dat ze samen met Gerald reizen organiseert voor echtparen naar Israël, genaamd Reis van Belofte. Een reis met als doel te investeren in je huwelijk en in je relatie met God. Een mooi initiatief waar geloof, muziek en reizen bij elkaar komen. Rondom dit thema zijn Gerald en Nelinda ook gaan schrijven aan een boek en in 2020 is ‘Liefde van mijn leven’ uitgekomen. Een mooi inspiratieboek voor echtparen.

Je hoeft je niet aan te melden voor deze Welkom Dienst. We zouden het erg fijn vinden als jij er ook bij bent. Er is een kinderdienst voor groep 1 t/m 5 en oppas voor kids tot 4 jaar. Meer info vind je op www.welkomdiensten.nl.

De Flambou
Collecte: ZWO en onkosten Welkom dienst