Welkom Dienst – Spreker Bert Nooteboom en muziek van LEV (Liturgie)

19 juni, 2022 om 10.00 uur

Op zondag 19 juni is weer een Welkom Dienst! Er is koffie, thee en ranja vanaf 09.30 uur en de dienst begint om 10.00 uur. Het wordt een bijzondere dienst met spreker Bert Noteboom en de muziek wordt verzorgd door de band LEV (akoestische setting)

Download Liturgie

Thema: ‘groeien in geloof’

Het grootste geluk dat je hier op aarde kunt overkomen is het kennen van Iemand. Iemand leer je kennen door ermee om te gaan, en hoe meer je deze persoon leert kennen hoe meer je van hem/haar gaat houden en hoe meer je van jezelf aan hem of haar toevertrouwt. De Bijbel helpt ons om de Heere Jezus te leren kennen. Op inspirerende wijze zullen we ontdekken dat Petrus ons hier zelfs een recept voor aanreikt (2 Petrus 1:1-15) Praktischer kan het haast niet… Hoe meer we Jezus kennen, hoe meer we samen zullen groeien in ons geloof! Deze dienst zal daar absoluut aan bijdragen, ook voor jou!

Bert Noteboom

Bert Noteboom is getrouwd met Christa. Samen hebben ze 3 kinderen, Joshua, Joëlle en Judah. Naast veelgevraagd dirigent en spreker in het land is Bert nu 13 jaar werkzaam in Almere als missionair voorganger in een multiculturele gemeenschap. ‘Samen met mijn broertjes speelde ik vroeger ‘kerkje’. Of ze hier intrinsiek gemotiveerd aan mee hebben gedaan, weet ik niet. Wel weet ik dat ik het prachtig vond. Het voorgaan én tegelijkertijd de kerkmuziek te verzorgen. Beide elementen zijn gebleven. Het spreken én het musiceren. Ik geniet ervan om de Bijbelse boodschap met alle enthousiasme die ik in mij heb te uiten in muziek en gesproken woord. Het doel is dat God verheerlijkt zal worden, niet ikzelf. Laat mijn leven maar zijn als een instrument in Zijn hand.’

LEV

LEV is het Hebreeuwse woord voor ‘hart’ en LEV heeft hart voor God, muziek en mensen. De band maakt nieuwe Nederlandstalige muziek met een eerlijke boodschap om mensen te bemoedigen en inspireren. De teksten van de liederen zijn voor velen herkenbaar; sommigen verwoorden de angst en onrust in de wereld en in het persoonlijk leven en veel van de teksten zetten daar een boodschap van hoop tegenover, wijzend op de God die troost en liefde geeft. Begin mei 2022 verscheen het nieuwste album van de band ‘Tot we thuis zijn’. ‘Tot we thuis zijn’ bezingt en vertelt het verhaal over de reis van ons leven. Een reis waarbij we samen op weg zijn, maar die ondanks dat soms eenzaam kan voelen. Een reis over hoge toppen en door diepe dalen. Een reis, die soms vragen en onzekerheid kan oproepen, maar waarbij de eindbestemming al bekend is. Dit najaar kun je meegenieten van een nieuw, hoopvol verhaal van de band. In oktober trekt de band namelijk het land in om de nieuwe muziek en de verhalen achter de muziek te delen. En ze komen ook weer in Surhuisterveen!

Welkom Diensten zijn laagdrempelige en inspirerende themadiensten voor alle generaties, met bijzondere sprekers en livemuziek. Het zijn diensten die ook bedoeld zijn om mensen mee te nemen die misschien anders niet in onze kerk komen! Je hoeft je niet aan te melden en we hopen jullie allemaal te ontmoeten, het wordt vast weer een inspirerende dienst. Er is kinderdienst voor groep 1 t/m 5 en oppas voor kids tot 4 jaar. Meer info vind je op www.welkomdiensten.nl.

19-6-2022, aanvang 10.00 uur De Flambou
Ouderling van dienst: Thelena Hiemstra