Bloemencommissie

Gonda Snoek vertelt ons: Wij zijn een groep van 12 dames die in tweetallen de bloemen in De Flambou verzorgen. Elk jaar maak ik een rooster met de maanden waarin de teams aan de beurt zijn, ieder team heeft 2 keer een maand ‘dienst’. Sommigen doen het al jaren, anderen zijn net begonnen. Hoe lang de commissie bestaat is niet helemaal bekend maar onder leiding van Grietje van der Meer is het destijds (waarschijnlijk ergens in de jaren ‘70) begonnen.

Behalve de bloemen voor de zieken – elke week 2 boeketten – verzorgen we ook de bloemstukken voor de feestdagen en biddag/dankstond en bij het avondmaal. De corsages bij het dopen en bij bevestiging of aftreden van Kerkenraadsleden maken wij ook. Verder zorgen we ervoor dat het kleed met de juiste kleur op de tafel ligt.
Onze inspiratie is soms zoeken op internet maar ook vaak een spontaan idee of fantasie met de bloemen die je koopt. Regelmatig komt er ook wel iets uit de eigen tuin voor wat opvulling en verder houden we rekening met de seizoenen en de kleur van het Antependium dat op dat moment over de tafel hangt. De bloemen in de Doarpstsjerke worden verzorgd door 2 andere dames, die regelen de bloemen voor de diensten die daar gehouden worden. Meestal door Froukje Dijkstra en Gerdien Landheer.

Een bestuur o.i.d. hebben we niet, we regelen veel onderling. Ikzelf ben het aanspreekpunt voor de Kerkenraad en andere medewerkers en geef dan de informatie of wensen door aan de dames die op dat moment aan de beurt zijn. Mocht je nu denken: hé dat vind ik ook wel leuk om te doen schroom niet en meld je aan. We kunnen altijd nieuwe teams erbij hebben.

Een bloemengroet van Ineke K. en Thea, Geertje en Wipke, Jantine en Sjoukje, Gerdien en Hilly, Ineke P. en Henny, Coby en Gonda.