Ruiltafel goed voor boeken en contact

Met een grote doos vol met boeken komen ze het kerkgebouw binnen. Reinder en Tineke Rinsma hebben een grote verzameling christelijke boeken die ze graag met de kerkbezoekers delen. Voorafgaand en na de ontmoetingsdiensten zijn ze aanwezig in de hal van de kerk om deze boeken te tonen.

“We hadden heel veel cursusboeken die maar op zolder bleven liggen”, vertelt Tineke over het begin van de boekenruil in de hal. “Die wilden we niet weg doen. We besloten om ze een tweede leven te geven.” Ze wilden niet te lang nadenken over hoe en wat en daar maakten Reinder en Tineke een vlot besluit. “We beginnen gewoon.”

Het Feanster echtpaar merkt dat deze boekverzameling uiterst positief ontvangen wordt. “We zien dat er steeds meer gebruik van de ruiltafel wordt gemaakt”, zo hebben Reinder en Tineke ervaren. Veel kerkbezoekers zijn er al aan gewend dat er af en toe een boekentafel staat en nemen boeken mee van huis die ze een tweede leven gunnen. “Het brengt daardoor ook een stukje verbinding, sommige mensen komen elke keer weer even kijken.”